Trotsåldern

Treårstrots, terrible twos. Kalla det vad man vill men åkomman har intagit min sons kropp. Han är ett j*vla monster! Det enda han säger dagarna i ända är 'jag vill inte' och 'nej'. Vad man än säger alltså. Sen mixar han upp det med diverse vredesutbrott när han inte får som han vill alternativt när han måste göra något han inte vill, typ klä på sig eller äta mat. Slåss gör han också. Och jag, som fortfarande är kvar i trotsåldern själv, har SKITsvårt att hantera det! Just nu känns det mest som att vi skriker på varandra som två tonåringar. Jag hatar att bråka med honom men när alla metoder falerat och tålamodet tryter blir det någon slags förpubertal maktkamp oss emellan som oftast slutar med att han skrikgråter och jag stänger in mig någonstans för att lugna ner mig. Det värsta är att inget biter på honom. Varken hot (som jag hatar att använda, så jävla ineffektivt) eller belöningar, tala lugnt och sansat eller att resonera. Han hade en sån här period när han var runt två också men den var väldigt harmlös i jämförelse. Då kunde man liksom lura honom att göra som man ville. Nu är han ju mini-Einstein och synar ens bluffar som något litet medium.

Blir galen, men what else is new liksom?

PPE

Sabina


Kommentarer
Postat av: Terése/bloggaren

Åhnej, nu glömde jag ju skriva att du skulle säga till honom att det faktiskt var hans mammas namnsdag den 27/10, och att han faktiskt kanske kunde överväga att vara lite extra medgörlig iaf denna dagen. Hoppas ni hade en bra dag ändå! ;)

... och grattis i efterskott.

2011-10-28 @ 00:47:35
URL: http://bouvierbaby.blogg.se/
Postat av: Terése

Mäh, Terése/bloggaren? Nu antog min webläsare lite för mycket, Terése hade räckt. Vi får gå och lägga oss helt enkelt.

2011-10-28 @ 00:48:59
URL: http://bouvierbaby.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åhhh någon som sätter ord på min vardag....

Jag vet verkligen det kan vara. Skönt att höra att det är fler som till och från har det tufft. Vi kör mycket att vi ignorerar henne när hon beter sig så.



Såg att du fick samma "skada" som mig, vad fick du för grad? Det kändes mörkt ett tag men känner mig super bra nu.Roligt är väl fel ord, men lite att båda kom med handen för ansiktet.



//Sofia

2011-10-28 @ 18:54:10
URL: http://hagernasstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0