Svart på vitt

Vårt liv är ett enda stort jävla helvete just nu. Vi har ju, som jag skrivit tidigare, köpt hus i början på juli. Vår lägenhet är dock fortfarande osåld och med knappt två veckor kvar till inflyttning och betalning börjar läget bli akut. Som det ser ut nu kommer vi att hamna i en ekonomisk kris och få bo kvar där vi är. Handpenningen som vi betalt kommer vi inte få tillbaka och det har vi tagit lån på. Sen kan det komma ytterligare avgifter vi måste stå för och hyran för det nya får vi betala tills säljarna lyckas sälja sitt hus igen. Även mellanskillnaden får vi stå för om de säljer det för mindre än vi köpte det för. Jag har på riktigt aldrig befunnit mig i en så här akut situation förut och det finns inget jag kan göra! Vi har sänkt och sänkt priset på lägenheten men det är omöjligt. Jag är på riktigt livrädd. Så nu vet ni varför det inte hörs något från mig här. Jag vet inte var jag ska ta vägen. Hur ser våra liv ut om två veckor? Banken vägrar låna ut pengar till köpet och låta oss hyra ut vår lägenhet. Vad fan gör man? Jag dör på det här. Panik är det enda ordet jag finner som kan beskriva hur jag känner. Jag får blödande magsår av allt. Så nu vet ni.

Kommentarer
Postat av: Terése

Nämen usch vilken röra. Minst sagt ångestframkallande!!!



Håller tummarna för att allt löser sig till det bättre.



styrkekramar

2011-10-19 @ 20:11:24
URL: http://bouvierbaby.blogg.se/
Postat av: josefin

jag bara hoppas hoppas hoppas att allt ska lösa sig sådär magiskt i sista sekunden! Hoppas på mirakel!

2011-10-19 @ 23:35:21
Postat av: Sofia

2011-10-21 @ 17:47:29
URL: http://hagernasstrand.blogg.se/
Postat av: Sofia

Nej vad tråkigt att höra. Förstår din oro. Att "hora" ut eran lägenhet då, bara så det täcker vissa kostnader då? Hoppas verkligen det löser sig.

Mvh Sofia

2011-10-21 @ 17:49:10
URL: http://hagernasstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0