Ont i hela kroppen, från fötterna till knoppen

Igår anordnades det möhippa för en av mina äldsta vänner, Ceres, och HERREGUD vilken dag/kväll/natt! Helt fantastiskt! Det hela började med frukost i Rålis dit bruden fick ta sig i en outfit made for the 80s. Gul dansbody, tänk Jane Fonda, under denna hade hon gula tights, tänka Marge Simpsongul, på huvudet en fjäder- och bandpimpad hjälm och självklart hade hon även knä- och armbågsskydd då färdmedlet var en kickbike. På vägen hemifrån, där hon blev brutalt väckt av ringklockan lite tidigare än hon är van vid, fick hon plocka upp lite mystiska ledtrådar och snabbare än blixten var hon framme, mycket tidigare än vi väntat oss. Bokstavligen alltså, de tre som hade hand om kidnappningen sprang sista biten för att hinna före haha! Efter frukosten begav vi oss, med bruden kittad med ögonbindel, hörlurar (och för säkerhetsskull hörselkåpor) till Karlbergs träningsanläggning där bruden fick delta i AIKs träning! Berömd replik från denna del av möhippan: Åh, Tjerna. Coolt! Legendary. Grabbarna i laget var verkligen helt fantastiska. Pavey spexade och Baxter skötte taktiksnacket inför övningen. Som infödd AIK:are tyckte såklart även jag att detta var häftigt. Efter detta bar det av ut till älvsjö där vi lekte krig i skogen. Så.Jävla.Awesome! Brudens lag, där jag ingick, förlorade alla fyra omgångar men Ceres briljerade i slutet då hon själv lyckades avrätta oss alla. 11 mot 1 med andra ord. Efter detta for vi tillbaka till Karlberg för Subwaylunch och sen körde vi militärens hinderbana, ledd av en äkta militär. Typ det jobbigaste och roligaste jag gjort. Varenda muskel i min kropp ömmar idag och då var jag ändå för slö/rädd för de flesta hindren på banan. Men jag gjorde min del och vårt lag knep andra platsen i tävlingen. Vi duschade och gjorde oss vackra på militäranläggningen och sista anhalten för dagen blev Grev Turegatan där brudgummens syster arbetar. I det helt fantastiska lunchrummet högst upp i huset, med en ännu mer fantastisk balkong och tillhörande utsikt, intog vi så middagen och sen var det karaoke och disco hela kvällen lång! Vid två var jag trött och mör efter att ha hållt igång i nästan 18 timmar så jag, Camilla och Malin delade en taxi hem.

Jag har känt Ceres i 13 år och vi kommer nog att hänga ihop resten av livet. Hon är en helt fantastisk människa, på riktigt verkligen. Vi hade ett litet avbrott under några år och jag saknade henne hela tiden men var för envis och kuvad för att våga säga det. Men jag tog mig i kragen till slut och jag har inte ångrat det beslutet en sekund. Det ska bli så fantastiskt att delta i hennes och Victors bröllopsfest om en månad. Det är något visst med människor som följt en så länge.

Hoppas alla som läser haft en fin helg. Idag har jag försökt ta det så lugnt som det går med en hyperaktiv 2 åring :)
Imorgon börjar en hel arbetsvecka, återkommer med resultatet ;)

PPE

Sabina

Kommentarer
Postat av: erika

FAN VA ROLIGT NI VERKAR HAFTT :D



o gu va kul me nytt jobb!!!

är som vanligt nyfiken o vill veta allt!



jag jobbar nästa vecka sen e jag på semester så vill du dejta så RING MIG =) kram

2011-06-19 @ 22:24:43
URL: http://taby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0