Pappa hau noppen

Som sagt, Dorian gör mycket roligt just nu. Den här sången sjöng han idag när vi var ute och försökte söva honom i vagnen:

"Pappa hau noppen, Dojan hau noppen, Mamma hau noppen...
Näää Mamma hauen nippa"

Och så sprack han upp i världens leende när han fick till det där på slutet. Det pratas mycket om snoppar och snippor här hemma just nu. Vem som har vad och så. Han har förstått att han och jag inte har samma även om han ibland tittar efter 'noppen' när jag gått på toa eller kommer ut ur duschen. Jag avdramatiserar nakenhet här hemma förresten. Jag räds inte för att vara naken inför honom eftersom jag tror att det bättre rustar honom för framtiden att se hur en helt vanlig kvinna ser ut. Sen tycker jag om att vara naken. I all min operfekta prakt :) Detta kanske ändras med tiden men jag har svårt att se mig själv som någon som skyler mig inför min familj. När jag pratar med honom om vem som har snippa och vem som har snopp är jag väldigt försiktig med att benämna personerna som flicka/pojke och kvinna/man. Det kommer han att få lära sig av andra tids nog. Nu pratar vi om personer med namn i vår omgivning och vem som har vad. Tycker det är onödigt att lära honom att flickor har snippor och pojkar har snoppar. Han kan nog se den fysiska skillnaden könen emellan ändå.

När vi var ute och gick sa han dessutom att han älskade oss för första gången. Visserligen som svar på våra kärleksförklaringar men mitt mammahjärta svällde till dubbla storleken tror jag bestämt. Vi har världens finaste son!

PPE

Sabina

Kommentarer
Postat av: Erika

åå!! kärleksförklaringar är guld!!



elton är oxå snopp o snipp intresserad. han säger att han vill ha en stooor som pappa haha hmmmm o så frågar han vart min är?



kul idé btw me er roadtrip! passar nog er som bara den! giftermål är ännu inte på kartan här änu.

2011-07-13 @ 09:58:16
URL: http://taby.blogg.se/
Postat av: josefin

haha, ska bli spännande att se om jag blir tilldelad ett kön ikväll ;)

2011-07-13 @ 11:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0