Nya huset

Jag har så mycket planer för det nya huset. Framförallt det lilla sovrummet på nedre plan som ska bli lekrum. Jag skulle kunna arbeta med att inreda barnrum, det är det ABSOLUT roligaste jag vet. Till det här rummet tänker jag mig gula väggar och röd inredning. Bl.a vill jag hitta två röda biografstolar som skall fungera som sköna sittplatser samtidigt som de inte tar så stor plats när sätena är uppfällda. Har hittat de perfekta stolarna på Blocket men vill inte slå till innan vi fått tillträde till huset så jag hoppas att de finns kvar eller att nya exemplar dyker upp till dess. Romerska ringar är också en tanke likaså ett pysselbord som jag tänkt göra av ett gammalt perstorpsbord som vi hade när vi bodde på Fornminnesvägen. Självklart med någon slags slitbar hårdplastskiva över då bordet är något utav det finaste vi ägt och jag vill helst inte slita på det fina bordet som har Sigvard Bernadottes klassiska virrvarr-mönster. Det ska även fungera som extra bord de gånger vi får fler än två middagsgäster :) Allt skall vara lättillgänligt för småttingar och jag tänker mycket Montessori när jag inreder det här rummet i mitt huvud. Det här ska bli så himla kul. Tänk att få inreda ett hus dubbelt så stort som vi bor nu!

PPE

Sabina

Kommentarer
Postat av: erika

Det är så himla kul det här :D :D jag skiner av lycka! hoppas vi kommer träffas mycket oftare!



kram

2011-07-30 @ 16:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0