Som en ljudlös svartvit hallucination

Jag skulle vilja lägga till en dröm. En dröm som blev väldigt aktuell idag: Starta eget Café. Ett barnvagnscafé med allt vad det innebär. Ett barnvänligt fik för föräldralediga eller föräldrar överhuvudtaget men framförallt ett café där vuxna OCH barn trivs lika bra! Med pyssel och lekrum för barnen och fika och skitsnack för de vuxna. Läste om en toppengrej som ett fik i Visby håller i varje fredag: After Dagis! Mellan 15 och 18 på fredagar har dom After Dagis dit man kan gå och få liveunderhållning för barnen och umgås med andra vuxna och barn. Som AW fast barnvänligt :)

Erika (http://taby.blogg.se) skickade sms idag om att en nybyggd cafélokal var till salu alldeles intill där hon bor. Jättefin lokal, men efter lite tankar fram och tillbaka kändes det lite litet. Jag blev aspepp och ville ville ville! Men efter att ha landat lite inser jag att det inte är rätt tid nu. Men jag ska skriva ner alla idéer jag har kring det här och plocka fram det om några år när man har tid, ork och råd!

Jag tror helt klart att det skulle vara lukrativt, vet själv hur man skrek efter en sådan plats när man var föräldraledig och tröttnat på att bjuda hem/bjudas hem för lek och umgänge. Man kände sig aldrig välkommen på fiken man besökte varken i det lokala centrumet eller de inne i stan. Och det är så konstigt för är det några kunder man ska vara rädd om så är det föräldralediga. Blir man väl bemött kan man mycket väl tänka sig att komma tillbaka flera dagar i veckan och framförallt är föräldralediga ute och fikar när det vanligtvis är väldigt lugnt på fik och caféer. Det här är verkligen någonting jag vill göra men frågan är om man kan? Vågar? Orkar?

Vad tror ni? Ett barnvagnscafé här ute, skulle det funka?

PPE

Sabina

Kommentarer
Postat av: Mamma

Klokt tänkt, älskling! Men en mycket bra ide´ att plocka fram när förutsättningarna är optimala.

2011-01-23 @ 23:21:43
Postat av: josefin

Först av allt: GO VISBY!! ;)

För det andra: Jag tror det skulle funka hur bra som helst! Kör ba kör! :)

2011-01-24 @ 08:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0