När idag blir igår, kommer du att älska mig ändå?

Snart, om bara ett par timmar, kommer min älskade hem. Han kommer komma hem till en lägenhet olik den han lämnade. Idag rök sängen och lampan. Vill bara fortsätta med mina planer nuuu men just för tillfället saknas det lite pengar. Men lampor till köket och Dorians rum ska jag iaf försöka inhandla i helgen.

Måste ge lite älsk till Ilkka. Han som står ut med mig genom mina puppafaser, när jag vill göra om allt. Han bara hänger med, säger sällan emot och låter mig hållas. Jag vet att det inte är ett friskt beteende men just den här gången är det så himla nödvändigt. Jag måste få ut det gamla för att kunna andas. Jag är ett bränt barn och det är ofta så här jag hanterar jobbiga perioder i livet och då finns han där och tar allt. Allt mitt tjat och gnat och gnäll och snudd på hyperaktiva infall. Jag diskuterade det med min svärmor häromkvällen, det här med att jag inte har något mellanläge. Jag är anitngen på eller av. Finns inget mittemellan. Så massa kärlek till dig min hummer. Det krävs någon som du för att hantera mig.

Hoppas allt är bra med er, min trogna läsarskara. Här börjar det ljusna. Både bokstavligt och bildligt.

Puss på er

Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0