Jag bromsar på is

Här bara flyger dagarna förbi hörrni! Helgen som var var verkligen helt fantastisk. Den perfekta helgen om ni frågar mig. I fredags gifte sig en av mina bästa vänner och jag var brudtärna. Bröllopet var jättefint och även fast jag var nervösast av hela brudföljet så klarade jag av allt utan att svimma. Festen var skitkul, var hemma vid två. Perfekt tid. Inte för sent och inte för tidigt. Vaknade dagen efter av oss själva, ingen liten älskling hemma som drog upp en vid 5.30, och sen kom ett par och köpte vår soffa vid 11! På kvällen begav vi oss mot Vallentuna för fondue- och spelkväll hos världens bästa f.d. nästan-grannar. Spelade "Med andra ord" till kl 3  och hos dem blev vi också kvar över natten. Var kvar där hela söndagen och åt VÄRLDENS, jag skojar inte, VÄRLDENS godaste lunch av resterna som blev kvar från kvällen innan. Nu vill vi bara flytta ut dit så vi kan utnyttja närheten till dem på bästa sätt. (Läs: Gratisluncher :P)

Dorian var hos sin farmor och farfar nästan hela förra veckan då svärmor var ledig och vi andra jobbade. Det var en viktig vecka tror jag. Viktig för att vi fick sakna varandra, viktig för att det var första gången någonsin som jag är ifrån honom mer än 36 h. Och som jag saknade honom. Men jag är inte den som är den och erkänner därför att det var fruktansvärt skönt också. Skönt att bara få vara två, skönt att kunna jobba över utan att svettas av stress och skönt att kunna sova hela nätter.

I söndags flyttade vi också ut vår säng i vardagsrummet (tillfällig lösning till vi köpt bäddsoffan) så Dorian sover numer i eget rum! Det har gått jättbra hittills och framförallt sover JAG som törnrosa hela nätterna :) Är som sagt inne i en göra-om-fas och är så pepp på allt som planeras. Vill städa undan 2010 och välkomna 2011 med nya fräscha tag. Det är lite skrämmande att nästan känna sig nöjd med tillvaron. Är så sällan jag är det, men det känns som att när vi har fått till allt här så är jag nog nöjd ett tag. Men vi får se :)

Hoppas ni mår bra också, vet att uppdateringen är dålig och att jag är snål med bilder. Sitter framför en dator hela dagen så när jag kommer hem vill jag bara slänga mig på soffan och vila axlarna. Sängen! Jag menar sängen. Någon soffa har vi ju inte ;)

Puss på er!

Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0