Du räcker till, så var den du är.

Idag är jag frustrerad. Frustrerad över att inte kunna underhålla en helt vansinningt fartfylld tvååring som går mig på nerverna för att det är så mycket annat som måste göras i den här J-A lägenheten. Frustrerad över att hela lägenheten ser ut som ett bombnedslag, som det alltid gör. Frustrerad över att lägenheten dessutom är smutsig, som den alltid är. Frustrerad över att vara tillsammans med en man som ALDRIG tar några initiativ till någonting, varken städ eller romans. Frustrerad över att veta att det inte stämmer, han gör det men inte tillräckligt ofta. Jag får mestadels tjata för att någonting ska bli gjort. Frustrerad över att känna mig ensam fast vi är två i förhållandet. Frustrerad över att han jobbar varannan helg och lämnar mig ensam med allt. Frustrerad över känslan att jag är själv i världen om att känna mig totalt misslyckad ibland. Misslyckad som mamma och flickvän. Frustrerad över att inte kunna leva i nuet. Frustrerad över att ingen vill komma hit och umgås. Frustrerad över att ingen kommer hit och umgås för att jag inte frågar någon.

Blaaaaaaaaaah. Har en sån dag.

Sabina

Kommentarer
Postat av: Amanda - Mamma till Vincent och Felicia

Var bor du? Vill du komma hit??? I am dying to meet someone to just chittchatta med!!! TACK SABINA! Dina ord rörde mig verkligen! Det är SÅ GLÄDJANDE att höra det du säger. SÅ skönt att veta att det finns fler än jag som VILL ngt av livet, som vill mer än allt fjomperi jämt, ursäkta uttrycket...



Jag skulle precis som du kunna städa ut möblerna, ett sätt för mig att försöka ändra saker för att jag inte riktigt vet HUR jag ska ändra, då får möblerna ta stryk=). Men min man skulle bli tokig om jag slängde ut vårt bohag, som att det inte är nog med allt redan.



Framtiden är svår och kommer ALLTID att vara oroväckande. Jag lärde mig fick en aha-upplevelse för en vecka sen då jag är typen som oroar mig fölr ALLT. Sluta med det genast! Du kan inte lägga till en enda minut av livslängd genom att oroa dig. Oron gör ingen nytta. Vad som händer det händer. Sen är det en KONST att sluta oroa sig men det är DÄR som vår träning kommer in, vår utveckling.



Jag blir väldigt känslosam när jag läser bloggar där många är frustrerade över sin relation... Det är helt normalt, så jag säger inget om det. Men jag blir alltid orolig och tänker att det är allvarligt, försdtår du vad jag menar? Det här med relationer ligger mig så varmt om hjärtat också så det har nog med det att göra. Jg har läst flera bloggar där par gått isär och det gör så ont att läsa. Det är helt i sin ordning att bli frustrerad över allt stundtals och det vet du ju att jag också blir... Men jag blir bara orolig. Ja du förstår nog.



V mår bra, han hade krupp en natt sen var det helt bra. Däremot är lilla F jättehostig och hostar massor om nätterna. Men ingen förkylningsastma än. Stacars eller lille... Har han varit förkyld länge? Jag förstår det som att f-astma kan bli utdraget...?



KRAM

2011-01-15 @ 12:29:56
URL: http://ladysylvia.blogg.se/
Postat av: Amanda - Mamma till Vincent och Felicia

Skit.. Du bodde ju i sthlm... Hm, du får ta tåget hit.

2011-01-15 @ 12:32:10
URL: http://ladysylvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0