Dag 15: Mina drömmar

När jag var liten ville jag bli riddare och slakta drakar till höger och vänster. När jag blev lite större ville jag bli skådis och vinna en Oscar (och möjligtvis få hångla lite med t.ex. Leo). Just för tillfället har jag lite mer odramatiska drömmar. Jag drömmer om ett jobb jag trivs med. Ett jobb jag längtar efter att få gå till samtidigt som jag kan lämna jobbet där det ska vara, alltså inte ta med mig det hem. Jag drömmer om ett fint, stort viktorianskt hus att uppfostra mina barn i (låter bättre på engelska). Jag drömmer om ett körkort och min drömbil är Volvo XC60, helt svart ska den vara. Sen drömmer jag om lycka och framgång för mig och de runt omkring mig. Alla dessa drömmar är ju väldigt uppnåeliga och jag antar att jag mer eller mindre jobbar dagligen för att uppnå dem.

(Och herregud, ska vi slå på stort drömmer jag självklart om den där mångmiljonvinsten också.
)

MEN, jag drömmer också om en bättre värld, en trygg värld att uppfostra mina barn i (låter verkligen bättre på engelska). En värld där alla får leva och må bra, en mindre självisk värld, en värld full med solidaritet, medmänsklighet och empati. En utopi kan tyckas, men ingenting är omöjligt.

Vad drömmer ni om?

PPE

Sabina

Kommentarer
Postat av: Emma

Låter som bra drömmar som du säkert kommer att uppnå, själv drömmer jag bara sexdrömmar nu för tiden, du ska få höra den senaste drömmen sen, tyvärr kan jag inte skriva ner den här haha

2011-01-21 @ 11:57:28
URL: http://wallmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0