And the days go by and by and by and by..

Dagens stör mig på: Att 629 ALLTID är sen från Danderyd. Som är en startstation?! Sen när bussen väl kommer så visar det sig att den stått på bussparkeringen hela tiden? Vad är problemet då? Allvarligt talat, hur kul är det att stå och vänta på en bussjävel som man kan se men som aldrig tar sig till dit den ska vara? Jag är van vid att vänta, sen vi flyttade hit har jag förstått att det här är en del av Täby som Gud, läs:SL, helt har försummat och glömt bort men när en jävla yrkeschaufför inte kan göra sitt jobb rätt då blir jag förbannad. Häromdagen ställdes en morgontur in p.g.a. vagnbrist? Hur kan det helt plötslitg saknas en hel buss? Det är inte direkt som att det var en nyinsatt extra tur, den går vid den tiden varje.jävla.dag. Blir galen för jag kan ju inte göra något åt saken. Fine jag kan maila SL och klaga men de har fortfarande monopol på kollektivtrafiken och jag måste således fortsätta punga upp 500 spänn i månaden (studentkort) och betala för en tjänst som inte fungerar 6 månader om året.

Annars är livet helt ok just nu. Männen i familjen har influensan men det verkar som att jag genom ett mirakel har klarat mig den här gången *drämmer näven i ekbordet*

Hur mår ni? Tycker ni att jag är dålig på att uppdatera? Alex? Hatar du mig?

PPE

Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0