Kamphundar schamphundar

Jag är inget fan av Danmark, har inte varit det på väldigt länge och det här är verkligen ved på min brasa. Jag har tidigare läst om de 13 redan förbjudna raserna, de extra farliga ni vet *suck*, men det som intresserar mig i den här artikeln är VEM i den här korkade BRF:n som suttit och luskat fram ytterligare 47 st? Och vad baseras valet på? Jag tycker hundförbud är patetiskt. Vi förbjuder ju inte vapen eller hur? Vem som helst får ju äga en bil? (i princip) och det om något är farligt. Det jag föreslår är istället hundlicens med obligatorisk utbildning och lämplighetsprövning. Låter inte det som ett mer sansat och logiskt förslag? Sen när leder förbud till något konstruktivt och varaktigt? Snart börjar väl det olagliga brukandet av hundar i Danmar och om det inte är farligt vet jag inte vad som är.

P.S Jag har uttryckt mig väldgt PK i det här inlägget. Mina åsikter är egentligen mycket mer eldiga. D.s

PPE

Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0